Klantenservice

Bestellen

Uw account

Om te bestellen kunt u een account aanmaken, dit versnelt het bestelproces en geeft u toegang tot uw bestelstatus en ordergeschiedenis. In dat account geeft u onder andere uw naam, adresgegevens, e-mailadres en betalingsgegevens op. Geef meteen aan of u onze nieuwsbrief wenst te ontvangen. De toegang tot uw account is beveiligd met een door u gekozen wachtwoord. Tevens kunt u ook een anonieme bestelling plaatsen.

Wachtwoord

Klik hier als u uw wachtwoord kwijt bent. Op de vervolgpagina vult u uw e-mailadres in en binnen enkele minuten ontvangt u een e-mail van ons met daarin een persoonlijke link. Klik op die link om een nieuw wachtwoord op te geven.

Wijziging gegevens

U kunt zelf in uw account uw gegevens (waaronder e-mailadres, creditcardgegevens en wachtwoord) wijzigen. Tevens kunt u hier meerdere factuur- en afleveradressen opgeven.

Betalen

U kunt bij de webshop van STEN Tuning via onze betaalpartner Multisafepay gebruik maken van de volgende betalingsmethoden:

  • iDEAL. Bij deze betaalmethode kunt u direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met uw eigen bank. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Als u telebankiert, kunt u direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden.
  • Creditcard (Visa, MasterCard). U kunt uw creditcardgegevens via onze beveiligde SSL procedure veilig invoeren en wij zorgen samen met uw creditcardorganisatie voor een correcte afhandeling.
  • Paypal. Deze betaalmethode is beschikbaar voor onze Belgische klanten.

MultisSafepay is een online betaalplatform dat zal zorgen voor een juiste en veilige afronding van uw betaling. Deze naam zal dan ook verschijnen op het moment dat u de betaling uitvoert met de door u gekozen betaalmethode. MultiSafepay is de z.g. internet-kassa waar onze webshop gebruik van maakt. Zij verzorgen de communicatie met de banksystemen en verwerken de betalingen. Zij zijn internationaal gecertificeerd volgens de PCI-standaards van Mastercard en Visa, staan onder toezicht van De Nederlandse Bank en zorgen voor een juiste en veilige afhandeling van al uw betalingen.

3D-Secure

De 3-D Secure technologie bestaat uit de programma’s Verified by Visa en MasterCard® SecureCode™.

3-D Secure vormt een extra stap bij het plaatsen van uw bestelling die is bedoeld voor uw veiligheid. U wordt beschermd tegen misbruik van uw creditcardnummer omdat u vóór de betaling eerst uw identiteit bevestigt. Alleen u als rechtmatige eigenaar kan dan een internetbetaling met uw creditcard doen.

Vooruitbetaling

U kunt het verschuldigde bedrag overmaken op rekeningnummer: 12.68.09.852  t.n.v. Stenvers CC onder vermelding van het order- en klantnummer. Op het moment dat uw betaling binnen is wordt de order verwerkt. Het duurt 1 tot 3 werkdagen totdat wij uw betaling hebben ontvangen (afhankelijk van uw bank).

Bezorgen

Voor het bezorgen van bestelling hanteren wij de volgende procedure:

  • STEN Tuning levert wereldwijd.
  • De bestelling wordt geleverd door STEN Tuning in samenwerking met TNT, GLS, DPD.
  • STEN Tuning verstuurt geen bestellingen naar postbusadressen.
  • Een groot deel van ons assortiment is direct uit ons centraal magazijn leverbaar. Het kan voorkomen, dat door ons brede assortiment, een deel van de artikelen bij onze leveranciers doorbesteld zal worden.
  • Indien het bestelde product voorradig is, streven wij er naar u bestelling binnen 1 werkdagen op te sturen. Mits voorradig.
  • De door STEN Tuning opgegeven levertijden zijn slechts indicatief. Overschrijding van enige leveringstermijn geeft u geen recht op schadevergoeding en evenmin het recht uw bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden, tenzij de overschrijding van de leveringstermijn zodanig is dat van u redelijkerwijs niet kan worden verlangd dat u de overeenkomst in stand laat. U bent in dat geval gerechtigd de bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden voor zover dat noodzakelijk is.
  • STEN Tuning is niet verantwoordelijk voor mogelijk verlies, schade, kosten voortvloeiend uit een eventueel laattijdige levering.
  • Wanneer een artikel niet direct kan worden geleverd, brengen wij u per e-mail zo spoedig mogelijk op de hoogte. Zorg daarom dat u bij het aanmaken van een account een juist e-mailadres vermeldt en deze regelmatig controleert. STEN Tuning houdt uw bestelling aan.
  • Indien uw bestelling komt te vervallen, niet meer mogelijk is of op basis van het herroepingsrecht wordt ontbonden, zullen vooruitbetaalde bedragen binnen vijf werkdagen worden teruggestort.

Vertraging tijdens verzending

In uw account kunt u de status van uw bestelling terugvinden. Als uw bestelling in uw account de status ‘verzonden’ heeft maar u deze nog niet heeft ontvangen, kunt u het beste nog een paar werkdagen wachten. In uitzonderlijke gevallen doen de bezorgdiensen in plaats van 24 uur enkele dagen over de bezorging van een bestelling. Heeft u uw bestelling drie werkdagen nadat hij is verzonden nog niet ontvangen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Om u zo snel mogelijk van dienst te zijn, verzoeken we u vriendelijk uw ordernummer te vermelden in uw e-mail of bij de hand te houden als u ons belt.

Een bestelling is (gedeeltelijk) geannuleerd

Het kan voorkomen dat een artikel niet meer leverbaar is. In dat geval zullen wij de bestelling (gedeeltelijk) annuleren. Uiteraard komt voor een geannuleerd artikel de betalingsverplichting te vervallen. Als u al betaald heeft, dan storten we het bedrag binnen 5 werkdagen terug op uw rekening.

Niet thuis?

‘Niet Thuis Bericht’ - Wanneer het pakket niet kan worden afgeleverd, laat de chauffeur een 'Niet Thuis Bericht' bij u achter. Op dit bericht staat hoe u in het bezit van de zending kunt komen.

Indien u geen contact met de bezorgdienst opneemt zal na 30 dagen  het pakket vanuit het logistieke servicepunt naar ons retour worden gezonden. De eventuele verzendkosten voor het dan opnieuw aan u toesturen dienen door u op voorhand te worden betaald.

Verzendkosten

Voor het verzendklaar maken, controleren, transporteren en bezorgen van uw bestelling betaalt u een bijdrage afhankelijk van het totaalbedrag van uw bestelling. Deze zijn voor Nederland en België gelijk.

  • Bij bestellingen met een totaal bedrag onder de €250,- worden de bezorgkosten berekend op basis van grote en gewicht van uw bestelling.
  • Bestellingen met een totaal bedrag vanaf €250,-: Gratis thuisbezorgd.

Retourneren

Het kan voorkomen dat een product niet geheel voldoet aan uw verwachtingen.

Daarom heeft u het recht een product binnen 14 dagen na aflevering inclusief de factuur te retourneren.

Hierbij dient de retourzending aan de volgende punten te voldoen:

  • Bijgesloten en ingevulde retourbon.
  • De artikelen moeten ongebruikt zijn.
  • Prijs- en informatiekaartjes moeten aan het product gehecht blijven.
  • De artikelen moeten in de originele en ongeopende verpakking zitten.
  • De artikelen moeten compleet teruggestuurd/geruild worden incl. labels, stickers en andere zaken die erbij zitten.
  • Bij retourzendingen: doe altijd een doos om het retour te zenden artikel.

De kosten voor retourzendingen komen voor uw rekening. Na afloop van deze termijn komt de koop definitief tot stand en blijft u eigenaar van het gekochte.

Stuur het artikel inclusief alle toebehoren, binnen 14 dagen na ontvangst terug, vergezeld van de originele factuur en een begeleidende brief met daarin de reden van retour, in een deugdelijke verpakking naar:

STEN Automotive
t.a.v retourenafdeling webshop
Industriestraat 215
7553CP Hengelo

Verkeerd/ beschadigd artikel ontvangen

Controleer altijd of u het juiste artikel onbeschadigd heeft ontvangen. STEN Tuning heeft een groot deel van de producten in een magazijn voorradig. Mocht u per ongeluk een ander of beschadigd artikel hebben ontvangen, neem dan kontakt op met onze klantenservice via support@stenautomotive.com.

Ruilen

U heeft het recht een product binnen 14 dagen na aflevering inclusief de factuur te retourneren. Dit kan op de volgende wijze:

Ruilen in ons bedrijf

U heeft de mogelijkheid een product bij één van onze winkels te ruilen. U dient hierbij het originele aankoopbewijs, zoals bijgesloten in de verzending, aan onze winkelmedewerkers overhandigen. Zonder origineel aankoopbewijs kan een product helaas niet worden geruild.

Eventuele (reis)kosten gemaakt voor het retourneren in één van onze winkelvestigingen zijn ten aller tijden voor eigen rekening. Wij adviseren u daarom vooraf contact op te nemen met gewenste filiaal, om te voorkomen dat artikelen niet voorradig zijn.

Ruilen via retourzending

Het is ook mogelijk artikelen te ruilen via een retourzending. U kunt dan het te ruilen artikel naar ons retour sturen. Voor het vervangende artikel dient u een nieuwe bestelling te plaatsen, dit in verband met onze administratieve afhandeling. Bij twijfels over een product kunnen wij u altijd helpen bij het maken van de juiste keuze. Dit bespaart tijd, geld en ergernis.

Garantie

Indien een product dat u bij STEN Tuning heeft gekocht niet voldoet aan de verwachtingen die u redelijkerwijs mag verwachten kunt u dit aan STEN Tuning voorleggen.

Om in aanmerking te komen voor Vervanging, reparatie of terugbetaling van een product verzoeken wij u onderstaande procedure te volgen.

  • U dient een klacht eerst kenbaar te maken via support@stenautomotive.com. Vermeld in de mail altijd uw naam, telefoonnummer en bestelnummer.
  • Bij een retourzending dient het originele aankoopbewijs bijgesloten te worden. U kunt uw product(en) naar onderstaand adres sturen:
  • STEN Automotive
    t.a.v retourenafdeling webshop
    Industriestraat 215
    7553 CP Hengelo

De verzendkosten die verbonden zijn aan deze zending zijn voor uw rekening.

U ontvangt binnen 5 werkdagen bericht, of na beoordeling door de fabrikant of STEN Automotive, is gebleken dat er sprake is van een fabricage- of leveringsfout. Indien de klacht gegrond is zal het product worden gerepareerd of worden vervangen voor een nieuw / gelijkwaardig product. In dat geval worden uw verzendkosten ook aan u terug betaald.

Garantievoorwaarden

  1. Voor door STEN Tuning geleverde producten geldt uitsluitend de garantie, zoals deze door de fabrikant van het desbetreffende product wordt vastgesteld. STEN Tuning vervult gedurende een dergelijke garantieperiode uitsluitend een loketfunctie. Alle door ons geleverde artikelen worden geleverd met 1 jaar fabrieksgarantie, tenzij anders vermeld. Voor de duidelijkheid: garantie wordt verleend door de fabrikant of importeur en vrijwel nooit door de winkel waar je het artikel koopt. Overigens zijn wij wel verantwoordelijk voor het juist functioneren van het artikel. Zodoende zullen wij er te allen tijde zorg voor dragen dat de desbetreffende service instantie zijn werk op een juiste wijze uitvoert.
  2. STEN Tuning is nimmer gehouden tot betaling van enigerlei schadevergoeding aan de Koper of anderen, tenzij er aan haar kant sprake is van opzet of grove schuld.
  3. Indien STEN Tuning om welke reden dan ook gehouden is enige schade te vergoeden dan zal die vergoeding nooit hoger zijn dan een bedrag gelijk aan de factuurwaarde met betrekking tot het product of dienst waardoor de schade is veroorzaakt.
  4. Onverminderd het in dit artikel bepaalde, kan er geen sprake zijn van garantie indien de slijtage als normaal kan worden beschouwd en verder in de volgende gevallen:
    • indien er veranderingen in of aan het product zijn aangebracht, waaronder begrepen reparaties die niet met toestemming van STEN Tuning of de fabrikant zijn verricht.
    • indien de originele factuur niet kan worden overgelegd, is gewijzigd of onleesbaar gemaakt.
    • indien gebreken het gevolg zijn van niet met de bestemming corresponderend of onoordeelkundig gebruik.
    • indien beschadiging is ontstaan door opzet, grove onachtzaamheid of nalatig onderhoud.
  5. Reparatie of vervanging brengt geen vernieuwing en/of verlenging van de garantietermijn met zich mee.
  6. Onterecht claimen van garantie. Indien het product, na controle door de fabrikant, geen mankement vertoont of het mankement is ontstaan door eigen gebrek, worden de onderzoekskosten en de verzendkosten doorberekend aan de klant.

Klachten

Wij proberen constant onze webshop en dienstverlening te verbeteren. Graag horen wij uw klachten en opmerkingen zodat wij u in de toekomst nog beter van dienst kunnen zijn. Op deze pagina ziet u hoe u deze aan STEN Tuning kunt voorleggen.

Heeft u een klacht of opmerking over:

  1. De afwikkeling van uw bestelling of levertijd van een product.
  2. Onze website.
  3. De afwikkeling van een retourzending of omruiling.
  4. De afwikkeling van een productklacht.

Stuur dan een e-mail naar: support@stenautomotive.com.

Of vul het contactformulier in.